Nom del recurs: Viatge corporal a través de la música. | Edat dels destinataris: Infants de |
Desenvolupament d’una sessió amb el recurs: Portarem als infants a l’aula de psicomotricitat i els hi demanarem que es tombin en els matalassos prèviament preparats per nosaltres. Una vegada estiguin tots estirats els hi demanarem que prenguin silenci i escoltin la música mentre el seu cos està descansant estirat. Com són nens molt petits hem de treballar l’esquema corporal per sessions i en cada sessió una part del cos. La primera part dels cos que podem treballar són les cames. Per començar poden fer que fixin la seva atenció en els seus peus. Els hi podem descriure com són els seus peus, podem anant mencionant els dits i que els vagin movent al ritme de la música, etc. Per finalitzar aquesta activitat, una vegada hagin experimentat amb els seus peus durant 5 minuts aproximats els hi demanarem que tanquin es posin amb la postura més còmoda per a ells i que tanquin els ulls i es concentrin amb la música durant 5 minuts més. | |
Normes de seguretat: Per la realització d’aquesta activitat, no es precisa la utilització de cap norma de seguretat, ja que es tracta d’una activitat relaxant en la qual només s’utilitza el propi cos per adquirir coneixement sobre el nostre esquema corporal. | |
Aplicacions pedagògiques; objectius: - Reconèixer les seves parts del cos (mans, peus, braços, cames, etc.). - Dominar de manera progressiva el seu cos. - Iniciar-se en l’ús del llenguatge corporal, verbal, i musical. | |
Recursos necessaris: Per fer possible la realització d’aquesta activitat, les educadores o persones que la vulguin realitzar necessitaran com a recursos materials; un radiocassette, música relaxant, un guió preparat per narrar la situació als infants i matalassos. Com a recursos humans la seva pròpia presencia (un o dos educadors/es) i la dels infants i com a recurs espaial una aula de psicomotricitat o polivalent. | |
Adaptació a altres infants: Si l’educador/a que vulgui realitzar aquesta activitat amb els seus infants té en el seu grup algun nen/a amb qualsevol tipus de discapacitat, simplement haurà de realitzar els canvis o adaptacions que creguin convenients per adaptar l’activitat al infant. Això si, haurà de tenir present amb quin tipus i grau de discapacitat es troba i adaptar-la a les necessitats que tingui l’infat. |
El llenguatge corporal i gestual engloba totes les manifestacions que realitzem amb el cos: gestos, moviments, somriures, mirades,etc.
lunes, 21 de mayo de 2012
DINÀMICA: Viatge corporal a través de la música
Suscribirse a:
Enviar comentarios (Atom)
No hay comentarios:
Publicar un comentario