Nom del recurs: El mirall | Edat dels destinataris: A partir de 4-5 anys. |
Desenvolupament d’una sessió amb el recurs: En parelles, un fa de titella i l’altre de titellaire i manipula la titella a partir de fils. La titella inicialment es troba asseguda al terra i el titellaire començarà agafant-li les mans i bellugant els braços d’un costat a l’altre. Lliurement podrà anar estirant-la perquè es desperti fins a posar-la dreta. Així poc a poc intentarà moure totes les parts del seu cos fins aconseguir fer-la caminar. Després que tots dos components hagin realitzat ambdós papers, un dels components fa de mirall i l’altre d’una persona que es mira en ell. La persona anirà fent moviments lliures i el mirall haurà d’anar imitant-los com si fos el seu reflex. Primerament hauran d’estar molt junts i els moviments es recomanen fer molt lents, perquè el mirall pugui captar amb precisió tots els moviments que fa la persona que es mira en ell. Poc a poc podran anar fent-los més ràpids i més separats. | |
Normes de seguretat: Fer una activitat amb titelles no es gaire perillós, però haurem de vigilar que els nens no els hi doni per fer mal als altres ja que de vegades quan es realitzen activitats d’aquests tipus els infants es pensen que els seus companys poden fer tot tipus de moviments i sense voler poden fer-se mal de manera involuntària. | |
Aplicacions pedagògiques; objectius: ü Observar i explorar el seu entorn social. ü Desenvolupar habilitats comunicatives en diferents llenguatges i formes d’expressió. ü Iniciar-se en el moviment, el gest i el ritme. | |
Recursos necessaris. Per realitzar aquesta activitat, necessitarem fer ús del propi cos, un espai ample, titelles, i música de fons (optatiu). | |
Adaptació a altres infants: Haurem d’adaptar-nos a les capacitats de cada infant. Segurament dins del grup hi hauran nens que siguin més espavilats i d’altres que potser els hi costa més. En tot moment hem de respectar el seu ritme i si algun nen no segueix les indicacions, l’educador/a podrà intervenir tot ajudant-lo i guiant-lo en tot allò que ha de fer (sempre deixant que el nen accepti la nostra ajuda). |
El llenguatge corporal i gestual engloba totes les manifestacions que realitzem amb el cos: gestos, moviments, somriures, mirades,etc.
lunes, 21 de mayo de 2012
DINÀMICA: El mirall
Suscribirse a:
Enviar comentarios (Atom)
No hay comentarios:
Publicar un comentario