lunes, 21 de mayo de 2012

DINÀMICA: El cofre del tresor


Nom del recurs: El cofre del tresor.
Edat dels destinataris: Infants de 2 a 3 anys.
Desenvolupament d’una sessió amb el recurs: Les educadores portaran a l’aula de psicomotricitat una capsa que cridi l’atenció dels infants. Dins d’aquesta capsa hi hauran diferents objectes que els nens i nenes coneguin. Tots els nens hauran de formar una rotllana i seure al terre. L’educadora portarà la capsa i crearà una mica d’expectació als més petits “quina capsa més gran”, “qui hi haurà, ho mirem?” “aviam....uiii, què és això?” treurà un objecte de la capsa i ho explicarà a tots els infants, desprès col·locarà la capsa al mig de la rotllana i cada nen, un per un, haurà d’apropar-se a la capsa, agafar un objecte i explicar-ho als seus companys. Aquesta activitat no hauria de superar els 20 minuts de duració ja que els nens són molt petits i la seva paciència es limitada.

Normes de seguretat: Quan es realitzen activitats amb infants petits, s’ha de tenir molt en compte el tipus de material que els hi proporcionem. En aquest cas, hem de procurar que el material amb el que volem experimentar no sigui especialment petit per evitar una situació d’ofegament. Per la resta, considero que es tracta d’una activitat que no té molt de perill.  

Aplicacions pedagògiques; objectius:

-         Reconèixer diferents objectes.
-         Expressar-se a través del moviment, el gest i la paraula.
-         Dominar progressivament l’ús dels objectes quotidians.
-         Projectar vivències pròpies a traves del joc.
-         Iniciar-se en la descoberta i ús del llenguatge corporal i verbal

Recursos necessaris: Per fer possible la realització d’aquesta activitat, les educadores o persones que la vulguin realitzar necessitaran com a recursos materials; una capsa, i objectes quotidians que els nens reconeguin. Com a recursos humans la seva presència i la dels infants, i per últim com a recurs espaial, necessitaran una aula amb escassetat d’objectes cridaners i adaptada per introduir als infants a la tranquil·litat.
Adaptació a altres infants: Si l’educador/a que vulgui realitzar aquesta activitat amb els seus infants té en el seu grup algun nen/a amb qualsevol tipus de discapacitat, simplement haurà de realitzar els canvis o adaptacions que creguin convenients per adaptar l’activitat al infant. Això si, haurà de tenir present amb quin tipus i grau de discapacitat es troba i adaptar-la a les necessitats que tingui l’infant.

No hay comentarios:

Publicar un comentario