Nom del recurs: A càmara rapilenta | Edat dels destinataris: 6 anys |
Desenvolupament d’una sessió amb el recurs: L’eduacadora farà posar als infants en rotllana i de forma intercalada els infants hauran de descompondre una acció determinada mitjançant moviments. Primer l’hauran de fer amb un ritme lent, i després realitzaran la mateixa acció de forma molt ràpida. Els infants que queden asseguts hauran d’observar com els seus companys fan aquestes accions, per després ells poder-ho fer d’una forma més ràpida. Juguem a descompondre determinats moviments, imatge per imatge, en una acció molt lenta, i desprès ho haurem de fer molt ràpid. Com per exemple aquestes accions: rentar les dents, pentinar-nos, frenada brusca, tren que s’està detenint, xut a porta al futbol, smatch d’una raqueta de tenis, llançament de javelina, rebre una pilota. | |
Normes de seguretat: L'aula utilitzada haurà de ser àmplia i còmoda, per poder moure’s sense dificultat, i una temperatura adequada. Evitant que no hi hagi cap obstacle que impedeixi l’activitat. Podríem utilitzar l'aula de psicomotricitat que aquesta esta adequada a les necessitats dels infants. També cal recordar als infants les tres normes bàsiques: no fer mal, no fer-se mal i respectar al material. | |
Aplicacions pedagògiques; objectius: - Desenvolupar la creativitat, i trobar-se a si mateix. - Dominar i fer seu el propi cos i les seves capacitats d’acció. - Observar i experimentar en l’entorn proper amb curiositat i interès i interpretar-ho. - Representar i evocar aspectes de la realitat viscuda, coneguda o imaginada i expressar-ho mitjançant les possibilitats del seu cos. - Comprendre el llenguatge adult i expressar-se a través del moviment. - Identificar-se com a persona tot sentint seguretat. | |
Recursos necessaris: educadora i suport, mitjons antilliscants, sala psicomotricitat (en el cas que no disposem d'aquesta, necessitaríem un espai adient segons les normes de seguretat. | |
Adaptació a altres infants: Hauríem d'estudiar anteriorment el grup d'infants o a la que va adreçada l'activitat, i si hi hagués algun infant amb NEE faríem una programació d'activitat, adient a les seves necessitats. |
El llenguatge corporal i gestual engloba totes les manifestacions que realitzem amb el cos: gestos, moviments, somriures, mirades,etc.
lunes, 21 de mayo de 2012
DINÀMICA: Camera rapilenta
Suscribirse a:
Enviar comentarios (Atom)
No hay comentarios:
Publicar un comentario