lunes, 21 de mayo de 2012

DINÀMICA: Ball amb mocadors


Nom del recurs: Ball amb mocadors
Edat dels destinataris: 4 anys
Desenvolupament d’una sessió amb el recurs: Durem als infants a la sala de psicomotricitat. Els hi direm que es posin els mitjons antilliscants. Un cop tots estiguin a l’aula farem una rotllana i els hi explicarem la sessió. Els hi explicarem que a la sessió d’avui hem de ballar. Per a ballar cada nen dura un mocador d’un color diferent. Uns el durant blau, altres groc, vermell i verd.  Podran ballar sempre que es mencioni el color del seu mocador i quedar-se quiets, com estàtues, quan se’ls hi digui, és a dir, l’educador/a dirà: ara ballen els blaus, els blaus son estàtues i ballen els verds o ara ballen els verds i els grocs, etc.

Normes de seguretat: Intentar realitzar aquesta activitat en un espai ampli lliure d’obstacles, per a que no es produeixi cap accident.
Aplicacions pedagògiques; objectius:

ü      Dominar de manera progressiva el seu cos.
ü      Seguir el ritme de la música
ü      Seguir les indicacions

Recursos necessaris. El propi cos, musica i un radiocasset i mocadors de colors (groc, verd, vermell i blau)
Adaptació a altres infants: Aquesta activitat no necessita cap tipus d’adaptació, ja que deixa temps per a que els nens realitzin l’acció pertinent, ja que cadascú te el seu ritme i necessita el seu temps. Si algun nen no seguis les indicacions, l’educador/a podrà intervenir tot ajudant-lo i guiant-lo en tot allò que ha de fer (sempre deixant que el nen accepti la nostra ajuda)

No hay comentarios:

Publicar un comentario