lunes, 21 de mayo de 2012

DINÀMICA: El gran banquet


Nom del recurs:   El gran banquet   
Edat dels destinataris: A partir 6 anys.
Desenvolupament d’una sessió amb el recurs: Per realitzar aquesta activitat, dividirem la classe en dos grups; un grup d’infants,seuran al terre en forma de rotllana, com si estiguessin asseguts en una gran taula i hauran de simular que estan dins un gran banquet. Mentre tant, l’altre grup serà l’encarregat de portar tot aquell menjar que els seus companys demanin, es a dir, hauran d’imaginar-se que son cambrers.

Una vegada el primer grup hagi menjat tot allò desitjat, farem el canvi, els que han estat els cambrers adoptaran el paper dels que formen part del banquet, i els que formaven part del banquet adoptaran el paper de cambrers.

Normes de seguretat:  Intentar realitzar aquesta activitat en un espai ampli lliure d’obstacles, per a que no es produeixi cap accident
Aplicacions pedagògiques; objectius:

ü      Representar mitjançant gestos i moviments una situació determinada.
ü      Saber organitzar en un mínim de temps la distribució dels personatges.
ü      Improvisar durant tota l’activitat segons les circumstàncies i actes que van esdevenint.

Recursos necessaris. Per realitzar aquesta activitat, necessitarem fer ús del propi cos, un espai ample, i matalassos. En cas de voler que els infants es posin dins del paper podem fer ús d’algunes teles perquè es disfressin.
Adaptació a altres infants: Aquesta activitat són els propis infants els que duen el seu propi ritme. L’educador/a no ha d’intervenir pas en el seu joc. Per tant l’adaptació se la fan ells mateixos adequant-la a les seves necessitats.

No hay comentarios:

Publicar un comentario