Nom del recurs: Ens traiem la pols. | Edat dels destinataris: Infants de |
Desenvolupament d’una sessió amb el recurs: Aquesta activitat consisteix en prendre consciència de tot el nostre cos amb l’ajuda d’un company. Portarem als infants a l’aula de psicomotricitat per estar més tranquils i no tenir tants objectes que desviïn la seva atenció. Per la realització d’aquesta activitat s’hauran de formar parelles, cada nen a de tenir un company per realitzar-ho. Els hi explicarem que han de rentar al seu company sense deixar-se cap part del cos sense rentar. Com són nens molt petitets les educadores, prèviament hauran preparat un guió per ajudar-les-hi. És apropiat realitzar aquesta activitat amb música relaxant, d’aquesta manera els infants tindran uns gestos més suaus i dolços cap als seus companys. Podem iniciar la sessió de la següent manera; “Com podeu veure el nostre company necessita que l’ajudem a rentar-se, començarem pel cap on ens trobem el cabell, ulls, nas, etc., tot seguit li netejarem el coll, braços, mans, etc.”, així fins recórrer totes les parts del cos. Una vegada hagin rentat al seu company, el rentat haurà de rentar a l’altre. Aquesta activitat finalitzarà en uns 20 minuts aproximats, quan tots dos infants han rentat al seu company repassant totes les parts del cos i emmagatzemar-les de manera indirecta dins dels seus aprenentatges. | |
Normes de seguretat: Per la realització d’aquesta activitat, no es precisa la utilització de cap norma de seguretat, ja que es tracta d’una activitat relaxant en la qual només s’utilitza el contacte corporal entre els propis infants. Potser la única norma seria que ens assabentéssim de que els infants aprenguin a controlar la seva força abans de realitzar l’activitat perquè no facin mal al company. | |
Aplicacions pedagògiques; objectius: - Reconèixer les seves parts del cos (mans, peus, braços, cames, etc.). - Dominar de manera progressiva el seu cos. - Iniciar-se en l’ús del llenguatge corporal, verbal, i musical. | |
Recursos necessaris: Per fer possible la realització d’aquesta activitat, les educadores o persones que la vulguin realitzar necessitaran com a recursos materials; un radiocassette, música relaxant, i un guió preparat per narrar la situació als infants. Pel que fa als recursos humans haurà d’haver persones adultes i infants. I per últim hauran de disposar d’una aula amb cavitat suficient i que inciti a la relaxació i concentració dels infants. | |
Adaptació a altres infants: Si l’educador/a que vulgui realitzar aquesta activitat amb els seus infants té en el seu grup algun nen/a amb qualsevol tipus de discapacitat, simplement haurà de realitzar els canvis o adaptacions que creguin convenients per adaptar l’activitat al infant. Això si, haurà de tenir present amb quin tipus i grau de discapacitat es troba i adaptar-la a les necessitats que tingui l’infat. |
El llenguatge corporal i gestual engloba totes les manifestacions que realitzem amb el cos: gestos, moviments, somriures, mirades,etc.
lunes, 21 de mayo de 2012
DINÀMICA: Ens traiem la pols
Suscribirse a:
Enviar comentarios (Atom)
No hay comentarios:
Publicar un comentario