Títol | “Globus”. |
Objectiu | L’objectiu d’aquesta activitat són varis; aprendre a inflar globus, és a dir, treballar la capacitat respiratòria, desenvolupar la imaginació de cada infant, treballar el moviment i la expressió corporal amb l’ajuda de música, i saber treballar en equip i respectar als demés adaptant-se a les capacitats de cada un. |
Realització | Per iniciar aquesta activitat, l’educador/a farà una presentació dels globus de manera divertida i causant el factor sorpresa per part dels infants. Agafarà una capsa on estaran guardats els globus i els hi demanarà als infants que tanquin els ulls. Els hi donarà un globus a cada un i ells hauran d’esbrinar quin objecte els ha deixat la mestre. Una vegada sàpiguen que és i per a que pot servir un globus, la mestre realitzarà diferents activitats amb els infants: - Els hi deixarà jugar de manera individual amb els globus. - Per parelles ser capaços de transportar el globus sense fer ús de les mans. Tot seguit hauran de fer trios, i després en grups de quatre. - Paracaigudes. (Es tracta d’agafar un paracaigudes o en cas de no tenir podem utilitzar un llençol; i posar els globus al centre. Tots els infants en conjunt hauran de compenetrar-se i tot movent el paracaigudes no deixar que caiguin els globus al terre. |
Durada | Aquesta activitat té una durada de 1 hora aproximadament. |
Material | Per la realització d’aquesta activat necessitem tots aquests materials: - Capsa, globus, infants i paracaigudes o llençols. També podem utilitzar música de fons per acompanyar a l’activitat. |
Avaluació | Per poder realitzar una avaluació sobre aquesta activitat, hem exposat totes les observacions sobre els gestos, moviments, compenetració amb els companys, imaginació, comportaments, etc., dels infants. Hem anat observant tots els seus comportaments i hem anant anotant si els infants aconsegueixen treballar els objectius proposats anteriorment. |
Observacions | Realitzant aquesta activitat, m’he adonat de que els globus donen molt de joc i llibertat per a que els infants puguin aprendre d’una manera diferents i divertida. Dins d’aquesta activitat els infants treballaran la seva capacitat respiratòria, desenvoluparan la seva imaginació, treballaran el moviment i la expressió corporal amb l’ajuda de música. Aquest punts els ensenyarà a saber portar un ritme acord a la música que escolten al moment, això els hi permet una millora en la manipulació i domini del seu propi cos i del moviment. El més important de tot és que aquests aprenen a treballar en equip i respectar als demés adaptant-se a les capacitats de cada un. |
El llenguatge corporal i gestual engloba totes les manifestacions que realitzem amb el cos: gestos, moviments, somriures, mirades,etc.
lunes, 21 de mayo de 2012
DINÀMICA: Globus
Suscribirse a:
Enviar comentarios (Atom)
No hay comentarios:
Publicar un comentario