lunes, 21 de mayo de 2012

DINÀMICA: L'esponja


Nom del recurs: L’esponja.
Edat dels destinataris: Infants de 2 a 3 anys.
Desenvolupament d’una sessió amb el recurs: Aquesta sessió consisteix en que els nens i nenes aprenguin a agafar aire, mantenir-ho i expulsar-ho de diferents maneres i controlar la seva capacitat pulmonar. Per realitzar aquesta activitat les educadores deixaran que els infants es vagin movent al voltant de la classe. Els nens estaran força relaxats mentre caminen, de sobte l’educador/a dirà; “imagineu que sou una esponja, i os heu omplir d’aigua”. Els infants hauran d’inspirar l’aire de tal manera que es sentin plens, hauran de mantenir-ho i desprès ho expulsaran. Més tard l’educador/a els hi pot dir; “ara imagineu que sou fang”, els infants hauran d’agafar l’aire fins que es sentin molt pesats com el fang. Després l’expulsaran. Així tantes vegades desitgi l’educador i de diferents maneres. És molt important treballar sobre tot la inspiració i la expiració, és per aquest motiu que començarem mantenint poca estona la quantitat d’aire, i mica en mica anirem allargant la estona, d’aquesta manera els infants cada vegada tindran més capacitat i resistència pulmonar.

Normes de seguretat:  Quan es realitzen activitats amb infants petits, s’ha de tenir molt en compte el tipus de material que els hi proporcionem. En aquest cas, hem de vigilar que els infants ho facin de manera adequada i no retinguin més estona del que poden la respiració, ja que per mancança d’oxigen podem tenir problemes i els infants poden patir pèrdua de coneixement.

Aplicacions pedagògiques; objectius:

-         Ser capaç d’agafar aire, retenir-ho i expulsar-ho adequadament.
-         Augmentar mica en mica la capacitat i resistència pulmonar
-         Treballar la respiració amb llenguatge musical.
-         Relacionar la massa de diferents materials i intentar adequar-la a la nostra capacitat pulmonar. 

Recursos necessaris: Per fer possible la realització d’aquesta activitat, les educadores o persones que la vulguin realitzar necessitaran com a recursos materials; un radiocassette i música relaxant. Respecte als recursos humans es necessari que hi hagi persones adultes i infants, i per últim un recurs important és la disposició d’una aula espaiosa per a que els infants tinguin espai per moure’s adequadament.

Adaptació a altres infants:  Si l’educador/a que vulgui realitzar aquesta activitat amb els seus infants té en el seu grup algun nen/a amb qualsevol tipus de discapacitat, simplement haurà de realitzar els canvis o adaptacions que creguin convenients per adaptar l’activitat al infant. Això si, haurà de tenir present amb quin tipus i grau de discapacitat es troba i adaptar-la a les necessitats que tingui l’infant.

No hay comentarios:

Publicar un comentario