lunes, 21 de mayo de 2012

DINÀMICA: Caminar amb actituds


Nom del recurs:   Caminar amb actituds
Edat dels destinataris: 4 anys
Desenvolupament d’una sessió amb el recurs: L’educadora indicarà els infants diferents actituds i els infants per tota l’aula de psicomotricitat hauran de realitzar aquestes actituds mentre van caminant, com per exemple hauran de simular que estan tristos, contents, plorant etc.
Normes de seguretat:   L'aula  de psicomotricitat utilitzada haurà de ser àmplia i còmoda, per poder  moure’s sense dificultat, i una temperatura adequada. Evitant que no hi hagi cap obstacle que impedeixi l’activitat.
També cal recordar als infants les tres normes bàsiques: no fer mal, no fer-se mal i respectar al material.

Aplicacions pedagògiques; objectius:

ü      Comprendre el llenguatge adult i entre iguals i expressar-se a través del moviment.
ü      Desenvolupar habilitats de comunicació, expressió, comprensió i representació per mitjà del llenguatge corporal.
ü      Aprendre amb i a través dels altres, gaudir de la relació i integrar-se en el grup tot establint relacions afectives positives.

Recursos necessaris:  educadora i suport,  mitjons antilliscants,  sala psicomotricitat (en el cas que no disposem d'aquesta, necessitaríem un espai adient segons les normes de seguretat.
Adaptació a altres infants:   Hauríem d’adaptar l’activitat segons les necessitats educatives especials tot explicant l’activitat d’una manera molt simple i mitjançant exemples.
L’educadora haurà de respectar el ritme d’aquests infants, oferir-los un marc estable, segur i afectuós que els permeti expressar-se amb llibertat i seguretat.

No hay comentarios:

Publicar un comentario